Kuinka Riikasta tuli brändihipsteri
Kuinka mielikuvia rakennetaan?
Musta piti tulla insinööri, mutta mielenkiinto merkitysten maailmaan sai mut siirtymään sisällöntuotannon ja markkinoinnin maailmaan.
Numeroiden ja oikeiden vastausten sijaan minua kiinnosti muuttuvien mielikuvien maalaaminen.
Brändit ovat juuri niitä. Tarinoita mielissämme, merkityksiä, joita annamme.
Sisällöntuottajana ja strategina pyrin löytämään brändin ytimen, mikä tekee siitä ainutlaatuisen. Ja laatimaan tarinan, joka tuo esille juuri ne elementit.
Olen huomannut, että useille brändeille ei ole selkeää, mitä halutaan viestiä ja miten. Silloin resursseja käytetään hukkaan.
Olen testannut systeemiä, jolla brändille voi luoda sopivan brändistrategia, joka antaa suuntaviivoja markkinoinnille ja myynnille.
Onnistuneella strategialla ja sen toteuttamisella säästää huomattavasti resursseja ja saa vaikuttavampia tuloksia.
Kuka on Riikka Annika Keskitalo
Jokaisella on tarina, ja tämä on minun tarinani.
Töissä olen brändihipsteri, kirjoittaja ja luova strategi. Koulutan, suunnittelen ja tuotan sisältöä asiakkaille sekä valmennettaville - ja omaksi iloksi.
Sen lisäksi minut voi löytää kahvilasta kirjoittamasta tai riippumatosta lukemasta. Auringonlaskuja ihastelemasta tai poluilta juoksemasta, keväisin vapaalaskemasta tai ladulta hiihtämästä. Minua innostaa syvälliset keskustelut, uusien paikkojen kokeminen ja itsensä haastaminen.
Näissä sinisissä silmissä tuikkii aina uteliaisuus.
Olen aloittanut seikkailuni pohjoisesta, 300km napapiirin yläpuolelta. Olen asunut ympäri Suomea, ollut diginomadina, reissannut ympäri Eurooppaa. Kaikkialla olen tutkinut erilaisia maailmankuvia ja tapoja kertoa tarinoita.
Sieltä ammennan ymmärrystä erilaisille kohderyhmille ja luovuutta kertoa erilaisia tarinoita.
Koulutus
2022 - 2025
Filosofian maisteri
Viestinnän maisteriohjelma
Jyväskylän Yliopisto
Viestinnällä jäsennetään maailmaa ja saadaan yhteistyö tapahtumaan. Tiimeihin ja johtamisviestintään keskittyvä tutkintoni on antanut syvää ymmärrystä erityisesti arvopohjaisen viestinnän suunnitteluun ja sisäiseen brändäämiseen.
2013- 2020
BBA in International Business
Oulun ammattikorkeakoulu
Kansainvälinen bisnes kehitti eri kulttuurien ihmisten ymmärtämistä, markkinointia ja projektityöskentelyä. Tutkinnon aikana rakensin hyvät verkostot ja aloin yrittäjäksi.
2023-2024
Lähiesimiesammattitutkinto
Salon Seudun ammattiopisto
Oppisopimuksella toteutettu ammattitutkinto Jyväskylän nuorkauppakamarin puheenjohtajana. Johtaminen sekä brändääminen ovat molemmat tekoja, ja niitä oppii parhaiten tekemällä.
2020-2022
Viestintä, Viestinnän johtaminen &
Markkinointi
Jyväskylän avoin yliopisto
Viestinnän perusopinnot 25op, viestinnän johtamisen perusopinnot 25op ja markkinoinnin perusopinnot 20op. Syventyminen kiinnostuksen aiheisiin ruokkii kiinnostusta vain lisää.
Ura
2024
Viestinnän asiantuntija, yrittäjä
Riikka Annika Branding Oy
Viestinnän asiantuntijan palveluita, joilla brändi erottuu edukseen. Strategian ja sisällön suunnittelua ja toteutusta, nykytilan tutkimuksesta lähtien.. Mitä tulisi tehdä, jotta yrityksen tai henkilön brändi erottuu ja vahvistuu?
2017 - 2024
Yrittäjä, markkinoinnin freelancer, sisällöntuottaja, kouluttaja
Riikka Annika Freelance
7 vuotta markkinointia, viestintää, kouluttamista ja sisällöntuotantoa. Startupeille, innovatiivisille tech tuotteille ja yrityksille, kulttuuritapahtumille ja -yhteisöille, matkailulle ja pelialalle.
2022-2024
Creative Strategist,
Content writer + New Account Manager, Copywriter
Norders Agency
Osana tiimiä strategista sisällöntuotantoa ja nettisivuja. Viestinnän ja sisällön suunnittelua, uusasiakashankintaa ja kirjoittamista innovatiivisessa ja nopeatempoisessa ympäristössä.
2017-2020
LinkedIn & henkilöbrändikouluttaja
HC Services, Tom Laine
Kun henkilöbrändäys oli vielä lapsen kengissään Suomessa, kiersin Tom Laineen toisena kouluttajana asiantuntijoille, opiskelijoille ja muhin hankkeisiin kouluttamassa brändäystä ja LinkedIniä.
Galleria
People say they recognize my laugh and my hat.